Loading...

اسباب‌بازی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

|
اسباب‌بازی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
در این بخش قصد آشنایی و معرفی راهنمای کلی خرید اسباب‌بازی نوزاد را داریم که شما عزیزان بتوانید زمانی که قصد خرید اسباب‌بازی نوزاد دخترانه یا پسرانه را داشتید بهترین انتخاب را نیز داشته باشید.

بنابر اعلام مادران، تعدادی از معروف‌ترین وسایل سرگرمی نوزاد را که معمولا خانواده‌ها تهیه می‌کنند برای شما آورده‌ایم. 

همان‌طور که شما نیز می‌دانید وسایل سرگرمی و بازی نوزاد یکی از اصلی‌ترین وسایلی هستند که خانواده‌ها در هنگام خرید سیسمونی نوزاد و یا بعد از آن برای کودک خود تهیه می‌کنند. 

اسباب‌بازی نوزاد نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری هوش کودک خواهد داشت، همچنین بازی با این وسایل به توانمندی نوزاد در استفاده از انگشتان و تقویت حواس پنجگانه او کمک شایانی خواهد کرد. 

اسباب‌بازی‌های نوزاد نیز مانند سایر وسایل کودک باید شامل استانداردهایی باشند که هم ارزش خرید را داشته باشند و هم خطری برای سلامت کودک ایجاد نکنند.


ویژگی‌های خطرناک اسباب‌بازی کودک:

اسباب‌بازی نوزاد نباید از قطعات بسیار ریز تشکیل‌شده باشد چرا که کودکان به دلیل حس کنجکاوی ارزشمند خود سعی می‌کنند با دردهان گذاشتن وسایل ماهیت آنها را تشخیص دهند و اگر قطعات ریز از اسباب‌بازی جدا شود ممکن است باعث خفگی نوزاد شود. 

اسباب‌بازی کودک نباید از مواد غیراستاندارد و به‌ اصطلاح دست‌دوم تهیه‌ شده باشد چرا که این مواد می‌توانند در نتیجه برخورد با پوست و دهان نوزاد حساسیت‌های شدیدی ایجاد کنند. 

اسباب‌بازی نوزاد نباید بسیار سنگین باشد چرا که کودک زمانی که کم‌ کم توانایی استفاده از دست و انگشتان را پیدا می‌کند باید بتوان وسایل خود را در دست بگیرد. 

اسباب‌بازی نباید دارای قسمت‌های تیز و برنده باشد چرا که مطمئنا برای کودک ما مشکل‌آفرین خواهد بود. 


اسباب‌بازی‌های مناسب نوزادی کدام اند؟

مطمئنا زمانی که قصد داشته باشیم برای نوزاد خود وسایل مختلف سرگرمی را تهیه کنیم بسیار مشتاق هستیم و وسایل مختلفی را خریداری می‌کنیم که اصلا بسیاری از آنها برای کودک ما مناسب نیست. 

ما در این بخش تعدادی از اسباب‌بازی‌های نوزاد که مناسب سنین نوزادی هستن را برای شما لیست کرده‌ایم.

جغجغه‌ها 

عروسک‌های پولیشی سبک 

تشک‌های بازی نوزاد

جعبه‌های موسیقی 

آویزهای تخت و کریر 

کتاب اشکال کوچک و سبک 

اسباب‌بازی‌های پلاستیکی نرم 

پوپت‌های حمام 

نی‌نی لای لای

قیمت اسباب‌بازی نوزادی:

اسباب‌بازی‌های نوزادی در انواع مختلف و توسط برندهای مختلفی نیز تولید می‌شوند. با توجه به این موضوع قیمت اسباب‌بازی نوزاد به عوامل مختلفی مانند برند تولیدکننده، کیفیت، زمان واردات محصول در صورت وارداتی بودن و قیمت ارزهای بین‌المللی بستگی دارد. 

البته که شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت از قیمت‌های اسباب‌بازی‌های مختلف مطلع شوید. 


اسباب‌بازی نوزاد پسر و دختر:

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که خانواده‌ها مرتکب آن می‌شوند این است که حتما بر اساس تعاریف جنسیتی مشخص‌ شده مانند (رنگ صورتی برای دختر است و رنگ آبی برای پسر) اقدام به انتخاب و خرید اسباب‌بازی نوزاد دختر و پسر می‌کنند.

در حالی‌ که این موضوع از نظر کارشناسان کاملا اشتباه است و باعث ترویج و شکل‌گیری کلیشه‌های جنسیتی از سنین پایین در کودکان خواهد شد که امروزه ما با مشکلات حاصل از آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنیم. به‌ هیچ‌ وجه نگویید که نوزاد ما پسر است و نباید عروسک داشته باشد چرا که مدل‌های مختلف اسباب‌بازی‌ها و رنگ‌های مختلف آنها باعث تقویت هوش هیجانی در آنها خواهد شد.


خرید اینترنتی اسباب‌بازی نوزاد:

خوشبختانه امروزه با توجه به در دسترس بودن فضای جدید و بزرگ اینترنت یک حق انتخاب دیگر نیز برای ما ایجاد شده است ما پیش‌ از این باید برای خرید هر وسیله‌ای فقط به فروشگاه‌های حضوری سطح شهر مراجعه می‌کردیم اما امروزه به لطف اینترنت ما راه‌های دیگری مانند خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین نیز داریم. 

همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر با خطر بیماری کرونا نیز مواجه هستیم بهترین انتخاب برای ما خرید اسباب‌بازی به‌ صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین کشور است؛ که خود شما نیز می‌توانید با یک سرچ ساده و البته دقت و تیزبینی فروشگاه‌های معتبر را پیدا کنید.

منبع: ایسنا

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برگشت به بالا